Luk

Kodesmeden

Menu
  • Forside
  • Hjemmeside
    • Specialudvikling
    • Alt-i-én løsning
    • Webshop
    • Fotografering
  • Teknisk SEO
  • Cloud Hosting
  • Artikler
  • Kontakt
Forside Teknisk Ordbog ROAS

Hvad betyder "ROAS"?

Synonymer: Return On Advertising Spend, Kampagneprofit, Kampagneeffekt

ROAS, eller Return On Ad Spend, er en anden måling af, hvor effektive dine annoncer er. Det viser, hvor meget du får ud af hver krone, du bruger på annoncer.

For at beregne ROAS skal du først finde ud af, hvor meget du har brugt på annoncer. Derefter dividerer du det med den indtjening, som annoncerne har genereret. For eksempel, hvis du har brugt 1.000 kroner på annoncer, og det har genereret 5.000 kroner i salg, så er din ROAS 5 (5000/1000).

ROAS kan hjælpe dig med at finde ud af, om dine annoncer er effektive og om det er værd at bruge penge på dem. Hvis ROAS er lav, kan det være en indikation på, at annoncerne ikke når ud til den rette målgruppe eller at budskabet ikke er klart nok. I så fald kan du prøve at justere annoncerne for at forbedre ROAS.

Del denne side:

Kan jeg hjælpe dig?

Jeg tilbyder alt indenfor teknisk SEO rådgivning, sparring og udvikling i WordPress, Bedrock, Laravel og PHP. Skal jeg hjælpe med dit næste web-projekt, så send mig gerne en besked med dine tanker og idéer.

Kontakt Kodesmeden

Populært i ordbogen

  • AMP
  • SEO
  • 302 redirect

Nyeste artikler

  • Kan ChatGPT overtage Google som førende søgemaskine?
  • Derfor er Laravel en fornøjelse at arbejde med
  • Det obligatoriske velkommen

Kontaktinfo

Kodesmeden
Stationsvej 32E
4293 Dianalund
CVR: 42324868

23936600
info@kodesmeden.dk

Genveje

  • Om Kodesmeden – Hvem er jeg?
  • Artikler, blogindlæg og nørdede nyheder
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Teknisk Ordbog

Følg eller forbind

Copyright © 2023 Kodesmeden

×

Vi bruger cookies til at forstå hvordan du benytter siden, og til at forbedre din oplevelse. Ved at fortsætte brugen af hjemmesiden, accepterer du vores cookie- og privatlivspolitik. Læs mere